Saturday, April 2, 2011

~Aku MPP Student??~

Assalammualaikum w.b.t..wah cepat betui masa berlalu kan..umur pon makin hari makin meningkat..dan aku makin hari kelihatan begitu comey skali..hahah (puji diri sendiri,,perasannn)..bukan3..makin ari dah makin tua..

S
o apa maknanya..maknanya..hidup kita kat dunia nie x lama dah pon kan..kite pon xtau ajal kite bile..bile pk2..rasa kematian tu dah makin dekat rupenya.. cuma sebgai hamba yang lemah cpt sngt melupakanNya yg berada diatas sana..

Aku..aku..aku mcm biasala..hanya insan biasa ..I'm a simple person yang mengharap keredhaan Allah dlm menjalani kehidupan ini..


Aritu balik KL..cuti agak lama...Sbb kangen sgt nak jpe keluarga and teman2 gue yang slalu memberi support kepadaku..thanks ya Allah,Kau menganugerahkan keluarga dan teman2 yg hebat kepadaku.. yg mengenal erti persahabatan sebenar..tp last2 xsmpt ketemu juga sahabat2 ku kerana komitmen2..ok my friends,tunggu k..aku balik kl,kite calling2 k..ingt2 planning2
kite yg x jadi2 tu..hihihi..

Aritu juga..berjalan keseorangan menuju LowYat..dgn mengalas beg blakang,sblh kanan mengalas beg kitar smula,sblh kiri mengalas beg kamera..haha..korang dpt bayangkan?..mcm tempat pengantung barang je badan aku...gaya style backpackers pon ada..haha..memang sempoi la time tu..berpakaian suar jeans,baju tshirt n cardigan..simple je..

T
gh jalan2 aku masuk kat pintu dpn lowyat tu..tetiba..ada sorang girl menarik tangan aku.
cute girl..terkejut dibuatnya tau...pastu budak girl tue berceloteh2 In English language..
berhabuk2 die ckp..aku terpinga2..haha..kusyuk gle dgr budak tu citer..dtg apek cina join
skali dgr..mmg bgs betui die entertain kitorang..last2 br tau program Earth Hour..hehehe..die bekerja di WWF.

Awal perkenalan die tnye '' Are u working or still study?..ermm akak look like MPP student la''...wakaaa..MPP Student?..majlis perwakilan pelajar tuu..ada style ker aku tuh...hahhaa..last2..mmg best mendengar that girl tu berceloteh dan berkongsi pandangan mengenai bumi..haha..rasa cam aku org bertanggung jawab..

Jadi..bumi adalah anugerah dr Allah yg tidak terhingga..di situla kite memulakan kehidupan didunia sementara menunggu di hari akhirat yg abadi..

'Aku kini asyik mengimbangi kehidupan dunia dengan kehidupan akhirat.Jiwaku damai dan fikiranku lapang.Aku hampir dengan ketenangan dan kedamaian kerana aku hampir dengan Allah.Di samping menjadi hamba Allah yang taat ,aku juga memberi kesempatan yang sepenuhnya kepada diriku untuk mengecapi nikmat-nikmat keindahan dan kesenangan dunia''..sharing is caring rite..(^^)



No comments:

Post a Comment