Tuesday, March 23, 2010

~Hanifah Kem,Gopeng Perak (Best siott)~

Tarikh : 17-20 mac 2010
Tempat : Hanifah Kem,Gopeng & Kenduri Kawen anak Pengarah
Yang Terlibat : aku,amat,poji,suhaimi, ckin & std2 KPKE PSMZA





This week masuk keje rasa malas la plak..setelah berkampung d gopeng slama 3 hari...mmg best..byk tui pengalaman yg aku kutip sepanjang program tersebut..so aku nak share sket perasaan aku ni..hehe..even aku n member lain sbg pemantau,tp kitorang leh join xtvt dorang..
Thanks to radak consultant..especially to rioq,jai,botak,abu,koji,black yg masing2 otak gile2 n very supporting terhadap kami sume..korang mmg best..

1st day (18/3/10)
Mula2 sampai..kitorang dah kene naik lori..macam pendatang asing pon ada..tp belasaah je..hehe..ramai2 naik lori ngn std2..angin sepoi2 bahasa plak..fuhh..syok3...aku pon dah jadi cam budak2 gak bile disamping budak2 nie..hehee..xtvt 1st kitorang adalah ber'trekking' di (ape ntah nama tmpt,aku lupe)..panjat bukit..turun bukit..ada la dlm 2 jam gak nak sampai..dah la panas gile..abes burn muka n tgn aku..uhuhu..tp mmg best..ber'trekking' reramai..







Pastu smpi check point..kitorang santap dulu..our chef black yg masak..best2..2nd xtvt..adalah water tubing..mula2 aku pon xtau mende ape ntah xtvt ni..tp mmg best...sblm tu..kitorang wat water confident dulu..aku tenggelam beb..huhu..nasib x lemas..stlh dibriefing oleh rioq,kami masing2 amik sorang satu pelampung(tayar lori) duk atas tu sorang2..lalu kat sungai2..area jeram2..camne aku nk terang..haa..kalu korang tgk water rafting tu naik bot kuning ramai2 kan..lalu jeram..yg ni naik sengsorang..pastu kayuh sendiri gne tangan..langgar batu toksah ckp..sbb biasa la jeram2,..sakit punggung2...huhu..aku tenggelam skali lagi time nie..masa ni xtau cara..then berlaku la..kisah..kehilangan cincin kesayangan aku yg aku pakai hampir 10thn..sedey beb...terlurut dr jari manis aku..huhu..cincin emas gamba love..sayang gle..huhuhu...xde rezeki aku la tuu..


malam xvtv makan bbq (tp geng radak tlg bakar kan..sbb time tu amat n suhaimi duk bebel kat budak2..aku & cikin duk tdo dlm pondok smbl jaga sorang std sick..ekeke)

x sabar nk tnggu xtvt esok nye lak

2nd day (19/03/10)



Pagi2 senaman poco2 dulu..sarapan pagi..pastu jalan kaki menuju ke gua kandu..utk explorasi nature di gua kandu..best juga xtvt nie..masuk gua kuar gua..satu pengalaman yg xleh lupe..gua nie xde la bau taik kelawar tp berpasir n berhabuk sket..2 jam juga kami merentasi gua kandu nie..bole tengok stalakmit (betui ke ejaan die)..aku dah lupe dah geografi ting2 nie..huhu..pastu dlm gua ne mengikut sejarah yg diceritakan oleh abu..tmpt komunis bintang 3 bersembunyi..adala kesan2 tulisan dorang kat situ..kat situ..kalu pandai tgk batu2 tu..bole nampak macam harimau la,kaki la,mary an dkg anak pon ada..kat dlm gua tu..ada flying fox..sure korang x sangka kan..tp kitorng xleh nak main sbb bende tu dah lame x selenggara..tgk tali tu telan air liur je la..(our conductor botak merupakan salah sorang yg penah terlibat dgn chipmore xplorace n gadis melayu musim 2..)




xtvt petang..kitorang naik lori lagi,..hehe..20 mint gak...utk teruskan xtvt seterusnye iatu water abseilling..trn gne tali kat waterfall tu..best2..mula2 takut gak..gayat pon ada..last2 bile naik..rasa nak naik lagi..hehe..



maalam makan steamboat..budak2 nie siap kene ajar oleh jai mcm mana nak makan steamboat..masing2 xtau..haha..tp sedap juga makan..kuah tomyam n supp..slurrpp..

3rd day (20/03/10)

xtvt kali ni aku x join..aku just follow bebudak ni je..last xtvt wat mini explorace..yg ni pon klakar gak..ekek..budak2 yg aku bwa ni..mmg supporting abes..nak pecah perut tgk aksi mereka2 ni..lebihkurang 12 pm ada majlis penutup n bergamba..sblm tu..dorang recall balik..ape2 objectives dpd xtvt yg tlh dilakukan..setiap xtvt tu ada input & output..even mmg kebyakan xtvt die bayk fun tp..ada matlamat die..aku harap bebudak2 nie dpt mempraktik kan pengalaman mereka dlm kehidupan dorang nnt..last day lepas siap berkemas..kitorang menuju ke kenduri kawen anak pengrh kat ipoh..dah selesai..pulang ke dungun..huhu..masing2 penat..tdo dlm bus..kol 2.30 am smppai kat dungun..


memang best pengalaman nie..xleh nak lupe..minggu nie nak panjat bukit bauk plak..so nnt aku update lagi xtvt k..

4 comments:

  1. eh..yameen nak ikut eh..lor akak bw std2 akka ler..kalu x,leh je ajak yameen..nnt kalu trip p water rafting kat perak nak x?..akak leh deal price ngn dorang..

    ReplyDelete
  2. time kasih bnyak2 cik ati...sy pn suka jgk dpt group mcm u all...kim salam kat bebudak semua ye..

    ReplyDelete
  3. okeh sama2..insyallah saya sampaikan..jap2 ni sape eh..rioq? or radak team..ape2 pon thanks banyak2 eh..

    ReplyDelete