Thursday, March 31, 2011

~tali pinggang??~

Assalammualaikum w.b.t kawan2ku yg disayangi slalu..chewah2..huahua...erm..nak upload gamba masih blom sempat lagi..erm..byk stok nak share ngn korang sume..hehee..

Dis week penuh betui jadual..utk menyiapkan kerja yang tertangguh setelah bercuti lama..eh..kite lupakan pasal kerja jap..just nk citer klaka je..hahhaa..

Aku teringat time aku naik kereta bersama adik aku..time tu adik aku yg drive..aku biasala...jdi co-pilat jap disebelah die..macam biasala..kalu jalan kat Key Ell tu.. kalu xpakai tali pinggang tetiba ada pakcik polis kat depan ..nak terbang rm300 ??..isk2..bole makan kat Cheng Ho tuuu..

'Zuhar ko dah pakai tali pinggang blom''? aku bertanya style kakak yg prihatin pada adik-adiknya..wakaa...''nie aku dah pakai tali pinggang nie" sambil menunjukkan tali pinggang seluar die...korang rasa nak bagi penampar x time tu..hehee..bile2 pk balik..tali pinggang?..tali keledar laa...huahua

Aku kalau time nak kete biasala suka sgt menikmati alam sekeliling..adik aku akan jadi mangsa sbg driver aku..''zuhar ko tolong tukarkan channel radio jap''...''aik aku juga ker..dah la aku driver,co-pilot pon aku juga..hampeh betui kakak aku nih..'' aku gelak2 gumbiraaa...

Teringat bersama waktu kecil2 bermain2 bersama mereka..kini masing2 da besar..tanggungjawab pon banyak..kekadang balik umah tu,xsmpt nak berborak lama ngan mereka...kepada Mohammad Fakru Razi,kak long xpernah melupakan detik2 bersama kamu k...

''kini aku tidak lagi merasa resah dan hiba dalam jiwaku,walaupun aku tidak sesenang orang lain.Aku yakin Allah Maha Adil dalam menentukan putaran hidup buatku.Berkat usaha dan doaku,aku pasti akan mengecapi hidup yang lebih baik suatu masa nanti''..sharing is charing rite..(^^)

2 comments: