Thursday, April 15, 2010

~Dusun Eco Resort,PahanG cAMP~

Flashback memory

Date : Awal thn 2008 (Aku lupe date die)
Tempat : Dusun Eco Resort,Janda Baik
Hari : 2hari 1 malam
Yang terlibat : Aku,amy,staf ctmind & staf ctaaps

Aktiviti pertama yg aku join sewaktu aku br keje kat CT Mind Sdn Bhd..Best..stkat ni dah 2 kali aku p sana..satu ngan tmpt keje lama aku..satu lagi ngan student2 JPP Psmza..Pegi banyak kali pon x bosan..sbb best..aku minat wat xtvt gini...

Tujuan xtvt nie dijalankan adalah acara wajib utk family day..family day kali nie..dorang plan p main2 kat dusun eco resort..even tmpt die pedalaman sket..kene naik lori la ..tp best gak..

Selama kat sana 2 hari..perrhh..makanan die sodap bukan main..jarang gakla ada tempat makan yg best2 nie..makan cukup & tdo pon cukup gak...enak sungguh rasa


~peta a.k.a map~

Kami bertolak pada pagi tu menaiki kenderaan masing2..seperti biasa port berkumpul di Shell Gombak..memang tmpt terbaik..aku tmpg naik kete amran..save kos..hehe..tp dorng leh claims balik..ekeke..

Perjalanan menuju ke Janda Baik,mengambil masa kira2 40min++..xdelah jauh mane pon..nak masuk dlm je rasa cam jauh..sbb atas bukit..Sampai2 sana,kitorang p check in bilik masing2...bilik2 die style cam duk asrama..satu bilik duk 4 owg..bilik air ada,kipas ada,katil ada..kirenye okla duk situ..tp aircond xde..sbb malam2 aircond die yg asli pnye..hehee..sejuk oooo..
~cantik x bilik die?..hehe..tp kitorang x sewa bilik ni~

~Nie die bilik kitorang sewa..beso x?okla tuh kan~

1st day..xtvt pertama bermula..yeay

Kami sume menuju jalan ke check point pertama xtvt..aku pon xtau ape die nama xtvt tu..ikut jela..yang pasti kami akan mendaki then akan melalui titian tali tergantung..kalu tgk dr atas..memang nmpk pokok2 je bawah..seram ooo...



~Nie die...nampak..tinggi kan..i told u~

~hasni,niza & irene~

Kitorang kene melalui jambatan gantung ini,sbb utk menuju xtvt check point yg ke2..iaitu..flying fox..yeay..

~masing2 khusyuk mendengar taklimat drpd 'uncle' aku pon lupe name die..2 x aku p pon xigt gak name die..sorry uncle~

~masing2 khusyuk mendengar taklimat seblm berlepas~

~klakar bile teringat part ni..sorang tu nangis,sorang tu takut2..hehe..sori yer dila & hasni,ape2 korang dah berjaya kan kan kan~

~aku & amy..huyoo..smpt lagi tu borak~

~yeay sumenye slamat sampai~

Memang best xtvt tu masa 1st day..time tu perut pon dah start wat2 shuffle lak..apelagi..pergi santap la dulu..lagi skali aku statekan..makanan die sgt la sodap...hehe

~best2 makanan kat sini~

~my bos at there..yum2..sodap lauk~

2nd day xtvt

Pagi2 cam biasa la..sarapan dulu..sblm nak start xtvt laen..aku pon xigt menu ape pagi tuh..yang penting perut kami terisi..kali ni xtvt..cam ala2..latihan ketenteraan..xpon cam ninja warrior (yker...aku tpo..hahaha)..aku pon lupe bape byk halangan yg kene kami lalui..yg paling aku ingat spider web..yang laen sume hilang dlm ingatan..hikhik..so kat bwh nie aku upload pic halangan2 yg kitorang lalui..korang kirela sendiri baper yer..hehe..


~Nie die spider web..sure korang dah biasa ngn xvtv ni kan~

~panjat tali~

~acara berpasangan~

~yg ni aku xtau latihan ape ni..meniarap atas tali kot..lepas wat xtvt nie,,sakit betui ketiak..uhuhu~

~emm..acara berjalan sambil menonggeng kot hikhik~

~halangan tayar2..suke ati je aku kasi name game nie..~

Sebenarnya ada lagi pic2 halangan..tp aku malas nak upload..hehehe..sronok x rasa..setelah penat bermain permainan di taman permainan ni..hehehe..kami pon bergerak utk makan tengahari..perut pon mcm2 bunyi dah..petang nnt nak continue xtvt laen la plak..petang tu xtvt seterusnya adalah membuat rakit dan menaiki rakit yg dibina..hehe..klako2..group aku..rakit die xsmpt separuh jalan kat tasik dah tenggelam dah kitorang..hahaa..tp tetap best..

~seronok nampak ek korang nie..hehe..tau la x tenggelam~

~group ni la..rakit die tenggelam..hehe..(malu nak mengaku group sendiri..ehhe)~

~mission is complete..yeahh~

Time tu rasa ari isnin malas plak nak masuk keje..hehe..setelah berkampung 2 hari di Janda Baik..dalam hati aku bertanya-tanya..xnmpk pon janda2 area sini..aku pon konfius jap..hehee..melayan perasaan sendiri..hikhikhik..camne la leh bagi name janda baek.ekeke..petang tu kami berkemas2 nak pulang..mcm biasa aku ngan suzi menumpang amran nk blk umah..yang dak2 lain..p enjoy2 kat genting higlands dulu..yeahh..nak balik daa..tata sume

~bye2..wei2..candid2 sket..hehe~


~pic nie aku yg amik tau..cantik x?..wacaaahh~

No comments:

Post a Comment