Thursday, March 10, 2011

~Hening Pagi Yang Hangit~

Assalammualaikum W.b.t .. wah baru ada masa nak berblogging..hehehe..pagi ni..macam perkara berlaku..kelam kelibut rasanya hari ni..handphone tertinggal kat umahla...sampah dlm kete lupe nak buang..isk2..dah tua da rupenye aku..hukhuk..

Nak dijadikan cerite,smlm mcm biasala...tgh layan Bang Bang Boom..tp cam biasala aku ni..tv tu la yg dok tgh aku..cukup abes siaran..aku tersedar..bangun tdo kat bilik...isk2..buruk betui perangai..membazir letrik je..isk2..ckin time tuh dah lame diulit mimpi yg indah..waaa

Bile mata dah ngantok,baca doa & angkat slimut terus tdo...aku pon xigt da mimpi ape mlm td..rasanya aku tdo dlm keadaan tenang..Alhamdulillah..

Tabiat aku dari dulu,aku mmg suka sgt kunci jam handset tiap2 jam..aku pon xtau nape..memang saja suh aku bgn tgh2 malam kot.. (^_^) .. tp yg xbestnye..bile jam tu berbunyi..aku buat dek je..isk2.

Tetiba pagi td handset alarm aku berbunyi aku pon xtau dah bape kali duk main lagu si Ana RafaLli tue..''Tolong Ingatkan Aku'' hehe..ku suka.. terkejut aku..tgk jam dah kol 6.20 pg..kali nie aku tersedar dr lamunan terhenti..chewah..xtahan ayat..''Alamak dah lambat ni.''..sudah mandi,aku terus menunaikan solat subuh..Alhamdulillah..rutin aku pagi2 mengejutkan ckin plak bangun..then..niat dihati nak tdo balik..tetiba rasa cam awal lak.. =p ..sambil2 melihat jam handset..tetiba aku tgk jam br kol 4.37pg..eh biar betui nie..tgk jam hanset satu lagi..sama juga..

Aku xcaya..aku tgk jam kat ruangtamu..buka tv xde siaran..memang sah kol 4.37 am..hahaha...rupenye2..sian ckin..mesti tension bangun pagi2 ni..hehe..sebaik ckin kuar dari bilik air..aku ckp kat ckin..ckin br kol 5 am..hehe..ckin dgn slamba je tersenyum..hahaha...pagi td d opis ckin ckp..die tension bile aku dah kejut die..bknnye ape..duk igt baju x gosok lagi..tetiba time tu aku ckp..br kol 5am..lega hatinya..hehee..

Pastu aku teringat kata2 nie...Setiap yg berlaku dlm Hidup kita ada Hikmahnya..betui x?..renung2 kan selamat beramal..

Yup hidup ini sentiasa indah..kite yang mencorakkan kehidupan kite mengikut style kite..pedulikan ape yg owg ckp..janji kite hepi ape yg kite buat kan..selagi x terpesong dr jalannya..tersedar dari kesilapan dulu adalah satu peringatan dan berubah adalah satu nikmat..Rasullullah s.a.w Bersabda ''Hiduplah di dunia seakan-akan engkau adalah seorang pengembara atau orang yang sedang menumpang lalu''.

6 comments:

  1. hahah..lawak tul aty ni..che cikin pun ikut je trus pi mandi x tgk2 jam dah..heheh..tula byk sgt jam ;p

    ReplyDelete
  2. hehe..yup2..banyak betui kunci jam..last2 xtau nak follow yg mana..hehee

    ReplyDelete
  3. sembahyang subuh kul lima ke...hehe :P

    ReplyDelete
  4. isk2 aty...ko ni dari dl same je....klakar...xpe...bgun awal bleh wat solat malam...tahajjud...btol x? aku pon dah lame tinggal...mari kite same2 usahakannya semula...

    ReplyDelete
  5. hehehe...itu sudah tentu....kol 5 subuh..

    ReplyDelete
  6. iza:hehe..rinduu nk wat lawk sesama korang..wakaa..betui2..jom2 meriahkan waktu malam..amin

    ReplyDelete