Friday, April 9, 2010

~skytrex adventure park ,sHAh Alam~

Date : (aku dah lupe tp bulan mei 2009)
Tempat : Pengambaraan Skytrex
Jam : pagi ~ malam
Yang terlibat : aku,amy,amran,acap,firdaus,hasni,im,nizam,izan + tunang,nazira,valerie & yameen af

Pagi yang indah...lalala


Best nye main2 kat atas pokok...hehe..bukannya calang2 orang leh p main atas pokok ni selain dari monyet..kan3..aku suka xtvt nie..hehe

thanks kepada yg sudi mengajak aku utk menyertai program sebegini,even aku duk jauh diperantauan di negeri terengganu..namun namaku tetap didalam ingatan mereka..hikhikhik..(perasan sendiri)

aktiviti kali ini,lebih ramai yang menyertai..ini kerana adalah untuk meraikan 2 owg intern pada ketika itu firdaus & nazira dari utp yg akan menamatkan latihan industri mereka di ctmind sdn.bhd..terima kasih kepada mereka kerana sudi mengajak 'senior' mereka..hehee..

Skytrex adventure park terletak di Taman Pertanian Malaysia Bukit Cahaya Seri Alam, Shah Alam lebey kurang sejam juga la nak sampai kalu dari gombak tu..Pagi tu,kami bertolak secara berasingan..bukan macam selalu tunggu kat port shell gombak..aku bertolak bersama nazira menaiki kenderaanku yg comey menuju ke shah alam..sebelum sampai ke shah alam, aku bertemu dulu dgn firdaus & yameen yang masing2 menaiki kenderaan masing2 di tol batu 3..sbb aku x tau jalan ke sana..hehe

kire2 lebey kurng kol 10 pagi kami sume sudah berkumpul didepan pintu masuk ke park tersebut..bayaran untuk bermain skytrek pada ketika itu adalah rm20 seorang kalu x silap la..tp skang aku tgk harga dah naik..

sebelum sampai ke skytrek park kami ramai2 naik bas yng telah disediakan ..kerana kawasan nye terletak di pedalaman sedikit..sambil2 menghirup udara segar ,sambil menikmati alam ciptaan Nya..Sungguh tenang rasa hati.. =)

Sampai2 je kat sana..macam biasa kami kene mendaftarkan diri di post guide and membuat bayaran insurans sekiranya berlaku ape2 nnt..disitu juga..kami masing2 membeli sarung tangan hitam ala2 cam mat motor pakai tu..nampak stylo tu..hikhik..harga murah je rm2..tp dah pakai leh buang..huhu..biasa dah koyak rabak..ahhaa..

setelah masing2 bergaya dengan sarung tangan masing2..kami diberi taklimat sebelum melakukan xtvt oleh abg guide yg ensem juga la kirenye (kawan aku ckp)..hahaa...kami diberi latihan asas,cara memasang sendiri..ape ntah alat tu..aku lupe namanye..setelah masing2 confident dengan apa yg dibuat..kami bersiap sedia menuju ke tempat perjuangan..yeahh..

start je check point pertama,aku dah kecut perut dah..haha..maunye x kecut..kene panjat pokok tu..yg aku rasa tingginye lebih tinggi dr pokok kelapa..cuba korang bayangkan..bertapa gayatnye aku ketika itu..nak panjat 1st check point tu kene naik sengsorang..xleh naik reramai..karang putus plak tali die..huhu..mencabar sey..tp paling bergaya n berlagak sket ..hehe..adalah yameen & nizam..laju je panjat...mcm biasa wat je (confius jap)


~Inila 1st check point yg aku ckp tuhh~


~menunggu giliran,sambil2 bdk2 laki menghirup co2~

Alhamdulillah check point pertama berjaya diatasi..sebenarnya cabaran yang betui2 adalah berlaku di atas..sbb tu dipanggil skytrex..setiap halangan sume atas angin & pokok..biasa kite tgk halangan kat tanah kan2..yang ni mmg x pijak bumi yg nyata la katakan..huhuh..


~macam latihan ketenteraan pon ada~


aku lupe brape banyak halangan yg terpaksa kami tempuh..memng gile la aksi2 gini..dah panjat pokok tu..panjat lagi..huh..mencabar sungguh xtvt ni..namun jauh disudut hati,aku teringat kat mak aku..kalu ape2 berlaku kat atas tu..hanya Allah je la yg tau...(sedey plak citer)


~wajah keceriaan nazira & acap,fuh lega lepas check point 1st~


~check point kedua~


~yang ni aku takut..17 metres from de ground nie~


~yg ni aku xtau check point yg keberapa ntah~

Lebey kurang 2 jam juga la nak abeskan ke semua xtvt tu..tp aku mmg puas hati..sebb masing2 berjaya mengharungi cabaran dengan jayanya..even ada yang cam nak nangis pon ada..hehehe..itu bukan aku ok..best sngt xtvt nie..hope kalu ada lagi...nak p main lagi..hehehe..


~yameen dengan aksi ala2 dragon ball~


~second last check point..ni ala2 cam tarzan..pegang tali berayun ke arah spider web tu..cam ninja warriors tu~


~aku ngan adik yameen..stylo x sarung tangan itam tu..ehhehe~


~nizam our team member,yg aku ckp panjat penuh bergaya tu~


~yameen,acap,amran,amy,aku & firdaus~


agak lewat petang jugala kitorang bertolak balik..masing2 menukar baju bersih menuju ke kedai makan..kami menuju ke taman tun hussein on..makan char kueh tiaw special..memang terbaik..then lepas menjamu selera aku pon bersalam-salaman ngan rakan2 ku n mengucapkan selamat tinggal..sbb aku kene balik dungun keesokkan arinye..huhu..penat2..

next time ada lagi xtvt cam ni..jangan lupe ajak k..kengkawan ku sumee...




2 comments:

  1. aty...takutnyaa aktiviti hg niee....hhuhuhu~

    ReplyDelete
  2. hehe..tau xpe mamai..kejut perut aku tau..gayat gile..hikhik..xpe2..nnt hang ajak hubby & asy try naik eh..sure dorang suke.. =)

    ReplyDelete