Tuesday, April 6, 2010

~ChilLing Waterfall, selanGor~

Last program in the end of the year ..in memory

Date : Disember 2009
Day: Saturday
Time : pagi sampai petang (xigt plak pukul bape)
Yang Join : Aku,Amy,Hasni,Im,Yameen,Amran & Nizam

Best..

Itu je ungkapan yg aku leh katakan..ehehe..walaupun aku xde la mandi beriya2 seperti budak2 lain..tp sangat best dirasakan hati nie..nak aku nyanyikan satu lagi..ehehe..xpela..karang hujan lak..hihihi..

Berbalik pada xtvt yg aku join kali ni,adalah kami bertrekking + bermandi-manda di chiling waterfall...cantikk...pada blog lata hammer aku ada 'state'kan chilling view lagi best..kalu korang x caya tgk pic kat bwah ni..nice kan.. =) ..mesti ada yg tertanye2 nape aku br nak citer ttg chilling..padahal bendenya thn lepas berlaku...please jangan wat sebarang spekulasi ek..sbb time tu aku xde blog..skang aku dah gle menaip blog..walaupun xtau bape kerat je yg baca..tp puas ati sendiri la katakan..ehehe...

~Chilling Waterfall~

Ok...stop citer merapu td..kitorang planning p hujung thn lepas..kire tunggu time aku cuti la time tu..al-maklumla..aku kn dah jadi owg terengganu skang..ada owg tu ckp..ari2 makan nasi kukus tganu..bole menetap kat dungun ni..huh...cuti pon dah lain2..so at that time..tetiba aku leh join xtvt dorang..cam biasa..port utk berkumpul sume ahli di SHell gombak (MRR2)..selepas mengalas perut serba sedikit..kami pon bergerak dalam 2 kereta peugoet (thanks amy & hasni sponsor kete..hahha.)

makan pengat pulut durian before tolak

Kalu kengkawan nak tau..chiling tu terletak di 25 km dr kuala kubu baru..kalu ikut jalan bertar...kalu dr gombak tu lebey kurang 1jam gak la nak sampai sana..laluan jalan ke situ pon bole pergi sampai ke frassier hill..

Perjalanan dimulakan dengan membaca doa naik kenderaan..perjalanan diteruskan sambil menggunakan gps yg disponsor oleh Nizam..dpt gak tau selok belok jalan die...kitorang ikut laluan ke hulu langat...mak ai..ponin aden..jalan berbukit n berbelok-belok..

Then kitorang parking satu tempat utk menjamah sket makanan yg dibwa..terima kasih kepada auntie mariah yang cun melecun (itu mak aku k =D) sudi memasak pengat durian pulut..pergh ..sodap gle laa..nasib baik kawan2 aku xgle memakan nye..hihikhik

Lebey kurng sejam juga kot perjalaanan (kengkawan kalu aku tipo time mintak maap yer..siyes aku lupe..heheh) sampaila kitorang tmpt yg nak tuju..chiling waterfall tunggu aku datang (dengan nada menjerit ala2 citer kl menjerit )..

bergamba2 utk kenangan

~please jangan tiru aksi kurang normal nie k?


then pengambaraan dimulakan dengan membawa makanan + beg + google + papan luncur(betui ker ni)..kami menuruskan xtvt bertrekking..xla jauh mana nak masuk ke kawasan tu..then sampai kitorang p tulis name kat post guide menandakan kami tiba n nak cuba bertrekking ke chilling waterfall..ini utk case2 hilang or sesat dlm hutan..so sng la nak cari..

register di post guide sementara tunggu si im p toilet...


perjalanan diteruskan lagi..perjalanan sngt mencabar kerana kami kene cross dlm 5 or 7 river sblm sampai ke chilling waterfall..sambil2 menikmati keindahan alam,unggas2 menyanyikan lagu..chewah..and lastly...kejayaan kami..chilling aku dah sampai daaa...

akhirnya selamat juga sampai

sampai2..sume masing2 beriya2 nak mandi..aku je malas nak p sana..hehe..aku kan low profile..lebey kurang petang gak la..kami bertolak pulang..sebelum pulang kami berjalan2 ke frasier hill..planning dorang nak tdo situ..masalah nye aku kene blk dungun keesokkannye arinye..sori my frens sbb aku korang terpaksa x jdi tdo kat frasier hill...hehe..

sgt best..sbb baju ak x basah..ehehe

smile and say peace no war

Sungguh indah ciptaanNya...tak tergambar dengan kata2.. =)

driving to frassier hill


No comments:

Post a Comment