Monday, March 15, 2010

~Lata Hammer~




Tarikh : 13 Mac 2010
Tempat : Lata Hammer (Bentong)
Waktu : Pagi sampai petang
Member2 yg Join : Amran, Amy, Ashraf , Aty , Topex & Yameen

Wah lame betui aku dah x upload cite dlm blog aku nie..(hihihi..budjet cam ramai je follower..ekeke)..skang nie aku tgh holiday nie..tgh berilek2 di rumah yg tercinta..wah..bestnye x keje.so utk mengisi masa lapang aku skang..aku nak citer sket pengalaman bersama2 rakan2 ku di Lata Hammer

Kitorang dah start planning lame dah..mula2 planning nak p panjat gunung (Gunung Dato' N9)..last2 tukar planning p mandi manda di Lata Hammer (Bentong)..kali nie yg join jejalan ni..xla ramai sgt...sbb masing2 sibuk ada keje ..so aku p la bersama 5 rakan ku yg lain.

1st check point kitorang berkumpul di shell gombak(tepi highway MRR2)..memang port kami utk berkumpul..snng..nak beli air,senang nak makan ,senang isi minyak..senang p toilet..nak usha2 orang pon senang..heheh..gatai2..member aku la tuu

sementara menunggu kedatangan cik amy datang,kitorang terserempakla sorang artis laki tu..hensem gak..ekeke..yg berlakon citer Siong tu..rambt pnjng..entah aku pon xtau name die..sbb xlayan pon citer tu..(artis baru)..

Eh dah lari topik nie..isk2..amy pon sampai..so aku naik kete ngan amy..yang bujang2 laki naik kete amran..xde la jauh sgt perjalanan die..lebey kurang 40min++...sampai2..kitorang santap dulu..aku siap bwa lontong...hehe..mcm hari raya la plak..kitorang makan la dulu kat bawah pokok jambu air..memang best..menikmati lontong masakan ibuku..hihihi..

Pastu kitorang bersiap sedia untuk ber'trekking' menuju ke Lata Hammer..Masing2 bergaya membawa beg cam backpaker la konon..hehe..penat juga sebenarnya..nak menuju ke Lata Hammer tu..kitorang banyak mendaki bukit...letih2..pastu turun bukit lak..erm..mula2 trekking terasa jauh juga nak smpi..lebey kurang 40 min ++ gak..

Pancat & lintah...toksah cakap la bayak gak..yng pelik nye..mereka2 ini..suka betui menghisap darah budak2 laki..hahaha..aku n amy..maintain je...ada la sekor dua je naik..xde la cam budk2 laki ni..agaknye berkenan ngan dorang kot..hahaha..

Akhirnya dalam kol 12 tghari kot...sampai juga kat Lata Hammer..air terjun die mmg dalaam..tp aku rasa view kat air terjun chilling lagi lawoo..hehe..Air sungai die..Mak aiii..sejuk gilee...mengigil haa..kalu rendam kaki tu..maunye kejang kaki..budak2 laki sampai2...terus melakukan aksi2 olimpik di dalam sungai..amy sbk menjadi photographer amatur..aku smpai2 je..terus tdo...haha...gantuk gilee....

Lebey kurang 3.40 pm..baru kitorang mengemas2 nak balik ...time balik..mmg laju kitorang jalan lebey kurang 30min smpi kat port utama...then..siap2 pakai baju cantik2..n balik menuju Mc D kat genting sepah...lapo beb...

Pengalaman aritu mmg menyeronokkan..even ramai member2 aku x dpt join..skurang2nye..dptt mengisi masa lapang aku melakukan xtvt bersama2 x-opis aku..hehe..gambo2 nnt aku upload k..tggu dorang upload dulu..hehhe...

ok..nnt next week aku nak citer pasal kem kat gopeng..x sabar nye nak p..hehe....so tunggu.....







~really tired n thirsty~

















No comments:

Post a Comment