Monday, May 14, 2012

~Jika AKu Jatuh Hati~

Bismillahirrahmannirahim
Ya Allah,jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya padaMu
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu

Ya Muhaimin,
Jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku,
menyentuh hati
seseorang yang hatinya terjatuh
aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana
jika aku jatuh hati
jagalah hatiku padaNya
agar tidak berpaling daripada hatiMu

Ya..Rabbul izzati
jika aku rindu
rindukanlah aku
pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu

Ya Allah
jika aku menikmati cinta kekasihmu,
janganlah kenikmatan indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhirMu..

Ya Allah
jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
jangan biarkan aku tertatih
dan terjatuh dalam perjalanan
panjang menyeru manusia
kepadaMu

Ya Allah
jika kau halalkan aku
merindui kekasihMu
jangan biarkan aku
melampaui batas
sehingga melupakan aku pada
cinta hakiki dan rindu
abadi hanya kepadaMu


p/s :menitis2 airmata ku bile dngr sajak nie...(T_T)..petang2 tetiba tgh layan video2 yng menginsafkan diri...

No comments:

Post a Comment